Innstilling av nettlesar

Bruk kontaktskjemaet på nettsiden, eller kontakt webansvarlig, for å registrere konto. Skriv i emnefeltet hva saken gjelder. Straks webansvarlig har fått en forespørsel og medlemsskapet er i orden, vil administrator opprette brukerkonto for deg.
Registrering måtte dessverre stenges på grunn av stor pågang av brukere fra hele verden, som ikke er eller vil bli medlemmer i fotoklubben.

Moderator: Arnold Hoddevik

Forum rules
Diskusjonsforumet for Skodje fotoklubb er ope for medlemmer som har betalt medlemskontingent. Administrator kan stenge ute medlemmer som ikkje har betalt.
Medlemmer kan poste innlegg i alle forum og underforum. Innlegg skal vere posta i det forumet som svarar til innholdet. Administrator kan eventuelt flytte feilposta innlegg til rett kategori. Spørsmål som vert stilt, bør vere så konkrete som råd er, og problemstillinga bør framgå av emnefeltet.
Post Reply
User avatar
adm
Site Admin
Posts: 26
Joined: 24 Jun 2010, 14:59

Innstilling av nettlesar

Post by adm »

Enkelte har opplevd problem med registrering, innlogging og opplasting av bilde. For å gjere dette lettare, har eg laga ein liten artikkel om innstilling i nettlesaren, som gjer at funksjonaliteten blir betre. Sjå vedlegget.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Linda Kvernland
Posts: 89
Joined: 14 Aug 2010, 11:52

Re: Innstilling av nettlesar

Post by Linda Kvernland »

Er det meg som gjør noe galt eller? Når jeg klikker på lenkenesom er lagt ut her til PDF-filene så får jeg kun alternativene 'lagre' eller 'avslutte'. Jeg har jo ikke lyst til å lagre - bare se. Er det lenken det mangler noe ved, eller er det noe jeg skal gjøre på en annen måte? :?

User avatar
Linda Kvernland
Posts: 89
Joined: 14 Aug 2010, 11:52

Re: Innstilling av nettlesar

Post by Linda Kvernland »

virka visst ikke.... :roll:

User avatar
adm
Site Admin
Posts: 26
Joined: 24 Jun 2010, 14:59

Re: Innstilling av nettlesar

Post by adm »

Når jeg klikker på lenkene som er lagt ut her til PDF-filene så får jeg kun alternativene 'lagre' eller 'avslutte'
Slik er det berre - for meg også. For å kunne lese/vise ein pdf frå fotoklubben, må du først lagre den - kanskje litt tungvint, men pdf-filer du lastar ned frå nettet kan faktisk inneholde skadelig kode. Derfor kan det vere smart å laste fila ned til disken din, slik at antivirusprogrammet ditt kan avsløre skadelig kode.
Det kan muligens ha noko med innstillingar på maskina å gjere, eller med sikkerheita i nettlesaren din. Du kan prøve å endre sikkerheita, slik eg har beskreve i eit anna emne her i forumet, under Brukarhjelp. Lykke til.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Linda Kvernland
Posts: 89
Joined: 14 Aug 2010, 11:52

Re: Innstilling av nettlesar

Post by Linda Kvernland »

Jeg trodde det var verre å lagre slikt på harddisken enn å 'se på', jeg. Er vant til at det alternativet dukker opp. Hvis det ikke er et alternativ du kan legge inn så får det vel være sånn, da. Men tungvindt er det jo. Og å slette det etterpå - DET er vanskelig det... :o

User avatar
adm
Site Admin
Posts: 26
Joined: 24 Jun 2010, 14:59

Re: Innstilling av nettlesar

Post by adm »

Etter oppgradering ser det ut til at fleire av feila og svakheitene de tok opp, f,eks, filtrering av post og opning av pdf-filer no fungerer som forventa.

Post Reply