Vinnerbilde - Årets non-figrative naturbilde. Foto: Geir Jartveit

Vi gratulerer fotoklubbmedlem Geir Jartveit med resultatet i konkurransen Årets nordiske naturfotograf 2011. Bildet Elefanter gikk helt til topps i klassen for non-figurative naturbilder, og Geir kan smykke seg med tittelen Årets Nordiske Non-figurative Naturfotograf. Ikke nok med det, men Geir fikk også 9. og 10. plass i samme klassen med bildene Rødt blad og Farger speiler seg.

I den non-figurative kategorien kan man leke seg med kameraet. Geir Jartveit har fotografert to hester, mens han har beveget kameraet. Resultatet ble ganske annerledes enn hva han hadde tenkt seg: Hestene var blitt til to drømmeaktige elefanter. Et morsomt og abstrakt resultat. Se mer om konkurransen og resultatene her

Tekst: Monica Vatnehol