Gjengen på tur. Foto: Cathrin Flate Reiten

Fotografering av Kannesteinen. Foto: Liv Inger Natvik

Kannesteinen. Foto: Line Skår

Gravplassen i Ervika. Foto: Cecilie Røyset

En fin gjeng - 6 av medlemmene i Skodje Fotoklubb - dro fredag 22.04. til Selje, med intensjon om å ta mange flotte bilder av naturen rundt, både fjord og fjell. Programmet var klart og humøret på topp.

Etter å ha installert oss i ei flott leilighet midt i Selje sentrum, med gåavstand til det meste og nydelig utsikt over havna, dro vi til Måløy og den berømte Kannesteinen. Været var slett ikke så verst, vi hadde ønske om litt variasjon og det fikk vi til gangs. I gryta der Kannesteinen står var det både sleipt, glatt og trangt om plassen men ned skulle vi og ned kom vi. Ikke alle samtidig men alle var nede og fikk tatt sine bilder. Litt kronglete å komme seg opp så heldigvis hadde vi Bjarne med oss og han dro oss på land igjen.

Lørdagen startet lovende med snøbyge og ca 8 meter sikt, pessimismen kom krypende rundt frokostbordet, men ut på tur dro vi. Vestkapp var første stopp og som et mirakel fra oven klarna været opp og solen tittet frem Spektakulær utsikt til alle kanter- en tur som absolutt kan anbefales.

Fra Vestkapp dro vi til Ervika, og lunchet i solskinnet før vi fant frem kamera og stativ. Vi fordelte oss litt utover, noen tok bilder av de flotte gravstøttene av jern som står så flott med utsikt mot havet, andre gikk i strandkanten og tok bilder.

Hoddevika var vel neste fotostopp, og iveren i gruppa var stor når vi kom over fjelltoppen og så de berømte svingen og selve Hoddevika med sin fantastiske strand. Det var en flott gjeng surfere der, og et par av dem poserte villig for oss amatørfotografer. Tusen takk til dem. Vi spiste resten av nistematen vår før turen gikk tilbake til leiligheten og nydelig middag som Line og Cecilie laget.

Søndag sov vi vel litt lenger enn planlagt og pga. ganske flatt lys bestemte vi oss for lang frokost og pakke sammen tingene våre før vi dro til Skårbø - bare 10 minutt fra Selje sentrum og og derfra gikk vi fjøra mot Årdalen Langs strandlinjen er der noen flotte klippeformasjoner og ND filter og stativ ble brukt flittig gjennom hele dagen.

Siste rastepause ble tatt i fellesskap og Cathrin hadde med verdens beste sjokoladekake- tror flere kunne tenkt seg oppskriften på den.

Alle dro hjem ganske mettet på inntrykk, med et ønske om flere timer og mange bilder på minnebrikken, vi deler et par av dem her.

På vegne av "turgjengen" - Liv Inger.